Tuesday, July 1, 2008

Vilniusest

Kõigepealt mõned pildid Vilniuse boheemlasliku pale poole pealt ehk sealt, kuhu giid keeldus meiega tulemast:


Kiss me


Kohalikku kuju (pronksmeest) tervitamas




Tänase päeva veetsime Vilniuses. Tõeline suurlinn - nii võimast kesklinna ja vanalinna ma polnud varem näinudki. Küsisin ka ühe rootslase käest, kas Stockholm on suurem - elanike arvu poolest küll, aga kesklinna piirkond olevat Leedu pealinnas üle.
Lõunasöök oli Vilniuses neljakäiguline, õhtusöök aga väga peenes restoranis ja kõigest kolm käiku. Ütleme nii, et ma pole kunagi nii erinevaid roogasid ja magustoitusid saanud kui siin EL raha eest. Mulle tundub kohati, et korraldajad kutsuvad ka oma sõpru peenetele söömaaegadele, sest kõik raha tuleb ära kulutada. Ma ei kujuta ette, kui palju seda on, aga kõhutunne ütleb, et liiga palju. Näiteks saime kõik European Summer Academy logoga asju: seljakotid, õlakotid, särgid, tassid, mapid, spetsiaalsed märkmikud. Kas pole mitte raiskamine?
Tagasi Vilniusesse. Kohtusime paljude tähtsate meediajuhtidega jne. Huvitav osa oli see, et meile telliti giidiga ekskursioon - poole pealt viskas aga enamusel kopa ette ja läksime omapead Vilniuse nurgataguseid avastama. Õigemini üle silla, kus on täiesti teistsugune maailm - boheemlaste oma. Selle asemel, et iga vanalinna maja juures peatuda ja selle ajalugu kuulata, nägime palju purjus või pilves inimesi ja koledaid maju. Mulle meeldis, sest päris elu on teiselpool silda.

No comments: